Çalık Enerji, Enerjik Okullar Projesi ile Amasya’da 300’e yakın öğrenciye ulaştıhaberi

Çalık Enerji, Mitsubishi Corporation ve Sürdürülebilirlik Adımları Derneği’nin, meslek lisesi öğrencilerinin sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, yenilenebilir enerji ve teknoloji konularında farkındalıklarını artırmayı amaçladığı “Enerjik Okullar Faz II Projesi 21-22 Kasım tarihlerinde Amasya’da gerçekleştirildi. Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün katkıları ve Amasya Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen Proje ile Amasya’da yaklaşık 300 öğrenciye ulaşıldı. Malatya ve Samsun’da devam edecek fiziki proje ile toplamda 1000, dijital kanallar aracılığıyla on binlerce meslek lisesi öğrencisine ulaşılacak.  

 

Çalık Enerji, Mitsubishi Corporation ve Sürdürülebilirlik Adımları Derneği iş birliği ve Mitsubishi Corporation’ın Tokyo merkezli Kurumsal Sosyal Sorumluluk Katılım Fonu’ndan aldığı bütçe ile yürütülen “Enerjik Okullar Faz II Projesi” Amasya’da başladı. Amasya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün katkıları ile yaklaşık 300 meslek lisesi öğrencisine sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, enerji ve teknoloji başlıklarında farkındalık artırma seminerleri ve atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Projenin açılış törenine Amasya Vali Yardımcısı Bekir Sıtkı Dağ, Amasya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Elmacı ve Amasya İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Türkmen katıldı. 

Amasya sonrasında Malatya ve Samsun’da devam edecek proje ile fiziki olarak 1000, dijital olarak ise Türkiye genelinde on binlerce öğrenciye ulaşması hedefleniyor.   

Öğrenciler sorunlara çözüm odaklı bakma, ekip halinde çalışma fırsatı buldu

Projeye Suluova Şehit Erkan Ayas Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Şehit Gültekin Tırpan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Merzifon Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden yaklaşık 300’e yakın öğrenci katıldı. İlk gün Çalık Enerji Genel Müdür Yardımcısı Gökmen Topuz, Sürdürülebilirlik Adımları Derneği Başkanı Emrah Kurum, Sosyal İklim Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Gaye Tuğrulöz ve Minorpreneurs Kurucu Ortağı İlker Elal’ın gerçekleştirdikleri konuşmalar sonrasında,  ikinci gün temsilci meslek lisesi öğrencileri ve öğretmenlerinin katılımı ile sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, yenilenebilir enerji ve teknoloji başlıkları altında çözüm atölyeleri düzenlendi. Çözüm atölyelerinde öğrenciler, sorunlara çözüm odaklı bakma, ekip halinde çalışma fırsatı buldu.  

 

Projenin dijital ortama aktarılması ile daha fazla öğrenciye ulaşılacak 

Amasya, Malatya ve Samsun’da gerçekleştirilecek fiziki etkinlikler sonrasında açılacak web sitesi ile söz konusu etkinlikler dijital ortama taşınarak daha fazla öğrenciye ulaşılacak. Sürdürülebilirliğin temel kavramları, iklim değişikliğinin hayatımıza etkileri, yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilirlikte dijitalleşmenin ve teknolojinin önemi lise öğrencilerine uygun ve anlaşılır bir dille anlatılacak.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu