Öğrenciler eleştirel okuma bilinciyle yetişiyor

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, sosyal bilimler liselerinde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel okuma ve yaratıcı yazarlık alanlarında aktif faaliyet gösterebilecekleri bir alan oluşturmak amacıyla yürütülen “Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesinin eleştirel okumaya yönelik etkinliklerle yeni bir boyut kazanarak devam ettiğini kaydetti.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, 2021-2022 eğitim öğretim yılında “Yazarlık Atölyesi”  adıyla gerçekleştirilen proje, pilot olarak 16 sosyal bilimler lisesi ile uygulanmıştı. Bu yıl kapsamı genişletilen projeyle eleştirel okumaya yönelik faaliyetler, yaratıcı yazarlık çalışmalarıyla iki aşamalı olarak 93 sosyal bilimler lisesinde yürütülüyor.

Konuya ilişkin bir değerlendirmede bulunan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesinin geçen yıl proje kapsamında hikâye türündeki yarışmada birinci olan Kayseri Kilim Sosyal Bilimler Lisesi koordinesinde yürütüldüğünü belirterek “Proje çalışmalarıyla öğrencilerimizde bilişsel becerilerin yanı sıra sosyal ve duygusal becerilerin kazandırılması ve eleştirel okuma yetisine sahip genç yazarların yetiştirilmesini hedefliyoruz.” dedi.

Bakan Özer, 67 ilde bulunan 93 sosyal bilimler lisesinden 930 öğrenci ve danışman öğretmenlerinin katılımıyla yürütülen projenin öğrencilerin mesleki ve akademik başarılarına katkı sağlayan sosyal ve duygusal beceriler; görev performansı, duygu düzenleme, iş birliği, açık fikirlilik ve başkalarıyla etkileşimde olma becerilerinin gelişimine katkı sunacağını belirtti.

Projeyle ayrıca okuma kültürünün kazandırılmasını hedeflediklerini dile getiren Özer, “Okullarda oluşturulacak öğrenme toplulukları aracılığıyla eleştirel okuma becerisinin kazandırılması hedefi doğrultusunda öğrencilerimize nesnel ve öznel eleştiri yapabilme, eski ve yeni bilgiyi sentezleyebilme,  bireysel özgün bakış açısı geliştirebilme ve okumada anahtar kavramların sezilerek kullanılması yetilerinin kazandırılmasına yönelik çalışmalar yürütülüyor.” ifadelerini kullandı.

Okullarda öğrenci-yazar buluşmaları

“Oku-Yorum, Yazı-Yorum” projesi kapsamında öğrenciler, sosyal bilimler liseleri danışman öğretmenleri tarafından belirlenen beş kitabı okuyor. Okuma süreci tamamlanan her kitap, danışman öğretmenlerle birlikte bir akademisyen desteği veya yazar buluşmasıyla değerlendirilerek eleştirel okuma süreci yürütülüyor. Kitapların tümüne yönelik okuma süreci tamamlandığında okullar, öğrencilerin gerçekleştirilen faaliyetlere ve okudukları kitaplarla ilgili değerlendirme yazılarını Genel Müdürlüğe iletmek üzere koordinatör okulla paylaşacak.

İkinci dönem için planlanan şiir ve deneme türünde ürün oluşturmaya yönelik yaratıcı yazarlık süreci mart ve nisan aylarında çevrim içi olarak verilecek eğitimlerin ardından gerçekleştirilecek. Sosyal bilimler liselerinde öğrenim gören öğrenciler, bu yıl şiir ve deneme türlerinde yarışmaya katılacak.

Hibya Haber Ajansı

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu