BEDAŞ, “BeSTAR" Programı ile sektöre yeni nesil mühendisler kazandırıyorhaberi

“BeSTAR Yeni Nesil Mühendis Gelişim Programı” ile mühendislik fakültelerinde öğrenim gören gençlere, mesleki deneyim ve uygulamalı öğrenme imkânı sunan BEDAŞ’a sadece kariyer portalları üzerinden gelen başvuru sayısı son iki yılda 3 bine yaklaştı.

BEDAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Murat Koçer, “BeSTAR Programı, geleceğin insan kaynakları altyapısını oluşturma konusunda bizim için stratejik bir adım. Bugün projeye dâhil olan stajyerimiz yarın kurumu anlayan, sadece kendi süreçlerini değil ilgili diğer süreçleri de kavramış bir mühendise dönüşüyor” dedi.

Mühendislik fakültelerinde lisans eğitimi alan gençlere kapılarını açan elektrik dağıtım sektörünün öncü şirketi Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş. (BEDAŞ), “BeSTAR Programı ile yeni nesil mühendislerin yetişmesine katkı sunuyor. 

Üniversitelerin elektrik ve endüstri mühendisliği bölümlerinde eğitim gören öğrencilere yönelik yürüttüğü çalışmaları Şubat 2023 itibarıyla “BeSTAR Yeni Nesil Mühendis Gelişim Programı” çatısı altında toplayan BEDAŞ, gençlerden de yoğun ilgi görüyor. Kariyer portalları üzerinden açtıkları ilanlara son iki yılda 3 bine yakın öğrencinin başvurduğunu söyleyen BEDAŞ İnsan Kaynakları Direktörü Murat Koçer, “Kariyer portallarının yanı sıra okullara astığımız afişlerle, mezun BeSTAR’larımızın arkadaşlarına tavsiye ve referanslarıyla da başvurular aldık. Halen de almaya devam ediyoruz. BeSTAR Programı, geleceğin insan kaynakları alt yapısını oluşturma konusunda bizim için stratejik bir adım. Bugün projeye dâhil olan stajyerimiz yarın kurumu anlayan, sadece kendi süreçlerini değil ilgili diğer süreçleri de kavramış bir mühendise dönüşüyor. Şirkette geçirdiği 6 aylık sürede hem iş ortamına uyum hem de öğrenme sürecini etkili bir şeklide deneyimlemiş oluyor. Programı başarıyla tamamlayan mühendislerimiz tanıdıkları bir iş ortamı içerisinde, zaten öğrenmiş oldukları iş süreçlerinde iş başı yapabiliyorlar. Önceki dönem BeSTAR’larımız, sistem işletme, kayıp kaçak, müşteri operasyonları, yatırım direktörlükleri ve bölge kıdemli müdürlüklerimiz bünyesinde; ölçü sistemleri, bakım, Ar-Ge, röle ve sekonder, şebeke planlama, saha kontrol ve veri analiz mühendisliği gibi birbirinden farklı pozisyonlarda kariyer yolculuklarını sürdürüyor” dedi.

“BU YIL GELEN BAŞVURULAR 1.000’İN ÜZERİNDE”

Projede, sektöründe değişime öncülük eden bir firma olarak yarının iş stratejilerinin oluşturulmasının yanı sıra, bu vizyona uygun donanımlarda gelecek nesil yöneticilerinin yetiştirilmesi fikrinin de etkili olduğunu kaydeden Koçer şunları söyledi:
 “BeSTAR Programı alışılagelmiş bir program değil, birçok evreden geçiyor. Her yıl, üniversitelerin elektrik ve endüstri mühendisliği bölümlerinde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin başvurularına açtığımız projemiz bu yıl da oldukça büyük bir ilgi gördü. 1.000’in üzerinde başvuru arasından yapılan ön eleme sonrası, oldukça keyifli bir seçme yerleştirme süreci başladı. Yaklaşık 25 kişilik bir teknik çalışan kadromuz bize bu süreçte destek verdi. Gerçekleşen bir dizi mülakat sonrası, öğrencilerimiz grup olarak münazara çalışmalarına katıldılar. Ortaya koydukları fikirler, münazaralarda gösterdikleri performanslar bizleri çok etkiledi, doğrusu seçmelerde bu yüzden çok zorlandık. Bu süreç sonunda her yıl olduğu gibi yine 30 mühendis adayımızla projeye başlamış olduk. Proje süresince, mülakatlarda edindiğimiz bilgiler ve öğrencilerimizin ilgi alanlarına göre, şirket içerisinde olabilecekleri en uygun yerleri, ilgili bölüm yöneticileri ile birlikte belirlemekteyiz. Öğrencilerimiz bundan sonraki 6 ay boyunca haftanın üç günü bu bölümlerde, mühendislerimiz ve yöneticilerimiz rehberliğinde verilen görev ve sorumlulukları yerine getirecekler, teknik bilgiler edinecekler. Dönem içerisinde akademi birimimiz tarafından sağlanacak olan bir dizi eğitim de kendilerini bekliyor.”

BU YIL BUDDY SİSTEM EKLENDİ

Bu yıl projeye bir yenilik getirerek “Buddy Sistemi”ni kurduklarını da ifade eden Koçer, “Bununla öğrencilerimize şirket içi kural, kültür gibi konularda danışabilecekleri, bilgi alabilecekleri rehberler atayarak, adaptasyon süreçlerine katkıda bulunmayı amaçladık. Proje dönemi sonunda yine gruplar halinde, bulundukları bölümlerde yapmış oldukları işlerle ilgili bir sunum hazırlayarak bizlerle paylaşacaklar” değerlendirmesinde bulundu. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu