DHL Supply Chain Türkiye 2023'ün “Kadınlar için En İyi İş Yeri" Seçildihaberi

DHL Group bünyesinde yer alan dünyanın önde gelen tedarik zinciri ve lojistik hizmetleri sağlayıcısı DHL Supply Chain Türkiye, Great Place to Work Enstitüsü’nün ‘’Fırsat Eşitliği ve Kadınların Desteklenmesi’’ konusunda yaptığı değerlendirmede, Çalışan sayısı 1000’i geçen şirketler Kategorisi’nde birinci sırada yer alarak “Kadınlar İçin En İyi İşveren” seçildi. Konfor alanından çıkarak, kalıplarını yıkan kadınlara öncelik veren şirket, en üst düzeyden başlayan kadın çalışanların potansiyellerine önem veren eşitlikçi bir yaklaşım benimsiyor. Geçtiğimiz aylarda “Great Place to Work’’ (En İyi İş Yeri) sertifikasını da alan DHL Supply Chain Türkiye, tüm çalışanları için en iyi çalışma ortamı sunuyor olmasının bir kez daha altını çizdi.  

 

Değerlendirme kapsamında kadın çalışanlar için cinsiyet eşitliği, kadınların şirket içinde teşvik edilerek yükselmeleri, eşit ücret, eğitim ve süreklilik konularında vermiş olduğu kategorilerden tam not alan DHL Supply Chain Türkiye, toplumsal cinsiyet eşitliği faaliyetlerini DEIB (Diversity, Equity, Inclusion, Belonging) stratejisi altında yürütmeye, bunu da işe alım, eğitim, gelişim ve yetenek yönetimi süreçlerindeki uygulamalar ile desteklemeye devam ediyor.

 

“Eşitlik ve Kapsayıcılık ilkeleriyle hareket ediyoruz’’

Lojistik alanında kadın yönetici ve aynı zamanda çalışanlarına ilham kaynağı olan DHL Supply Chain Türkiye Genel Müdürü Buket Cox, ‘’Great Place to Work Enstitüsü tarafından seçilen ‘’Kadınlar için En İyi İşveren’’ listesinde ilk sırada yer almak hem benim hem de kadın çalışanlarımız için onur kaynağı. Çünkü organizasyon olarak ulaştığımız noktada aslında lojistik sektörü gibi fiziki güç gerektiren departmanların yanı sıra her kademede kadınların her işi başarıyla tamamladığını görmek mutluluk verici. Şirket olarak, kadınların detaylara verdiği önemi, çok yönlü planlama yetenekleri ile birleştirdiğimizde ortaya çıkan işlerden ilham alıyor, hizmetlerimizin geliştirilmesine de bu yönde değer katıyoruz. Bu başarılardan ilham alarak, DHL Supply Chain Türkiye olarak eşitlik ve kapsayıcılık ilkelerini benimsediğimiz çalışma ortamımız ve çalışanlarımıza verdiğimiz değerle lojistik sektörüne öncülük etmeye devam edeceğiz’’ diye konuştu.

 

“Hedefimiz üzerinde kadın iş gücüne sahibiz”

Her yıl DHL global tarafından verilen kadın istihdam oranı hedefleri olduğunu belirten Cox şunları söyledi, “2023 hedefimiz olan yüzde 31 oranı üzerinde kadın iş gücüne sahibiz. Lojistik sektöründe kadın istihdamını arttırmak adına işe alım süreçlerindeki uygulamalarımızdan biri de Katma Değerli Hizmetler birimimizde ağırlıklı olarak kadın çalışanları tercih etmek. Kadın şoför, RT ve Picker Operatörü istihdam ederek de bu alanı destekliyoruz. Yeni mezun gelişim programımız olan MT sürecimizde de global tarafından belirlenen hedeflere sahibiz ve şu an MT gelişim yolculuğunda olan yeni mezunlarımızın yaklaşık yüzde 70’ini kadın yeni mezunlarımız oluşturuyor. Aynı zamanda çeşitlilik ve kapsayıcılık noktasında şirket içerisinde farkındalığın cinsiyet eşitliği için de anahtar olduğuna inanıyor, işe alım süreçlerimizde bilinçsiz ön yargıları ortadan kaldırmak adına işe alım görüşmelerine katılan tüm seviye yöneticilerimize İşe Alımda Bilinçsiz Ön Yargılar eğitiminin tamamlanmasını zorunlu tutuyoruz”

 

 

 

DHL Hakkında

DHL, lojistik sektörünün lider küresel markasıdır. DHL, ulusal ve uluslararası paket teslimatı, e-ticaret nakliye ve sipariş çözümleri, uluslararası ekspres, kara, hava ve deniz taşımacılığından endüstriyel tedarik zinciri yönetimine kadar uzanan eşsiz bir lojistik hizmetleri portföyü sunmaktadır. Dünya çapında 220’den fazla ülke ve bölgede yaklaşık 395.000 çalışanıyla DHL, insanları ve işletmeleri güvenli ve güvenilir bir şekilde birbirine bağlayarak küresel sürdürülebilir ticaret akışını mümkün kılmaktadır. Teknoloji, sağlık, mühendislik, üretim, enerji, otomotiv ve perakende dahil olmak üzere birçok sektörden ve büyüyen pazarlara yönelik özel çözümlerle DHL, kararlı bir şekilde “Dünyanın lojistik şirketi” olarak konumlanmaktadır.

                            

DHL, DHL Grubun bir parçasıdr. Grup, 2022’de 94 milyar Euro’nun üzerinde gelir elde etti. Sürdürülebilir iş uygulamaları, topluma ve çevreye olan bağlılığıyla dünyaya olumlu katkılarını sürdürmekte olan Grup, 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı hedeflemektedir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Daha Fazla Göster

İlgili Makaleler

Başa dön tuşu