Tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını değiştiren, iş dünyasında yeni çalışma modellerini getiren Covid-19 pandemisiyle birlikte hijyen, temizlik ürün grupları ve tek kullanımlık ürünlere olan ilgi devam ediyor. İş yerinin alışveriş yeri Avansas, 1.000’e yakın müşterisi ile yaptığı temizlik kimyasalları alışveriş ve tüketim alışkanlıkları araştırmasını yayımladı. En çok satılan 5 temizlik grubu ürünü sıvı el sabunu, yüzey temizleyici, çamaşır suyu, bulaşık deterjanı ve banyo temizleyici oldu. Satın alımlarda ilgi litrelik ürünlere kaydı.
Pandemi döneminde temizlik ürünlerinin satın alma alışkanlıkları hızlı bir şekilde değişiklik gösterdi. Hijyen, hem evlerde hem de çalışma ortamlarında daha çok özenilen konuların başında geldi. Avansas’ın yaptığı “Çalışanların Temizlik Kimyasalları Ürünleri Satın Alma Alışkanlıkları” araştırmasına göre pandemi etkisi giderek zayıflasa da bu ürünlere olan talep devam ediyor.
LİTRELİK ÜRÜNLER REVAÇTA
Türkiye genelinde 1.000’e yakın Avansas müşterisi ile yapılan araştırmaya göre en çok tercih edilen temizlik kimyasalı ürünü ‘sıvı el sabunu’ olurken; ‘yüzey temizleyici’, ‘çamaşır suyu’, ‘bulaşık deterjanı’ ve ‘banyo temizleyici’ hemen ardından sıralanıyor.
Yapılan araştırmada küçük ve orta büyüklükteki işletmeler temizlik kimyasalı alışverişi yaparken yüksek gramajlı ürünleri tercih ediyor. Sıvı el sabunu, yüzey temizleyici, çamaşır suyu ve banyo temizleyici ürünlerinde 5 litrelik ürünler satın alınıyor. Bireysel müşteriler ise ürünlerde daha çok 1 litrelik ürünleri satın alıyor. Yalnızca sıvı el sabununda 2,5 litrelik ürünler oransal olarak daha çok tercih ediliyor.
ETKİN TEMİZLİK, FİYATIN ÖNÜNE GEÇİYOR
Temizlik kimyasalı ürünleri alışverişlerinde çalışanlar satın alma yaparken etkin temizliğe daha çok dikkat ediyor. Sıvı el sabunu alışverişlerinde bireysel müşteriler ve küçük işletmeler ürünün güçlü temizlik sağlamasını ön plana alırken orta büyüklükteki işletmeler fiyatı da göz önünde bulunduruyor.
Çamaşır suyu satın alınırken en çok önem verilen unsurlar ise ürünün etkili bir temizlik sağlaması, uzun süreli etki sağlaması ile son dönemde hayatımızın daha çok içinde yer alan hayvan ve insan sağlığına uygunluk olarak belirlendi.
Banyo temizleyicisi satın alırken ise ürünün uzun süreli etki sağlaması, insan ve hayvan sağlığına uygunluğu, etkili bir temizlik sağlaması ile fiyata önem veriliyor.
Bulaşık deterjanı satın alırken bireysel müşterilerin en çok önem verdikleri unsur; ürünün kolay durulanması olurken; küçük işletmeler yağ çözücü etkisi ve sağlıklı olması/kimyasal içeriğine dikkat ediyor. Orta büyüklükteki işletmeler de bu niteliklere ek olarak ürünün cildi kurutmamasını göz önünde bulunduruyor.
TEMİZLİK KİMYASALLARI TÜKETİCİLERİN VAZGEÇİLMEZİ OLDU
Avansas müşterisi çalışanların temizlik kategorisinden alıveriş davranışları incelendiğinde pandemi döneminin daha yoğun olarak hissedildiği 2021 yılına göre 2022 yılında önemli değişimler yaşandığına işaret ediyor.
Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin 2021 yılında alışveriş sepetinin en üst sıralarında yer edinen bone, galoş, maske ve kolluklar 2022 yılında en çok alınan ilk 10 temizlik kategorisi içerisinde yer almıyor. Yüzde 70’lere varan oranda talep düşüşü yaşanan maske, bone, galoş ve kollukların aksine pandemi döneminde hijyene gösterilen yoğun ilgi temizlik kimyasalları alışverişinde süreklilik gösteriyor. Bu kapsamda çamaşır suyu ve yüzey temizleyicisi ürünlerine talep 2022 yılında 2021 yılına göre yüzde 20’lere varan oranda arttı.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı